onsdag den 20. juni 2012

Inspiration fra Gunillaberg

Havenarkomanen skrev forleden at selvgjort er velgjort, og det kan være med til at give haven personlighed.
Det har jeg faktisk tænkt over siden, det er jo helt rigtig. Jeg vil gerne lave noget til opsamling af regnvand ved det nye drivhus. Vi har et gammelt kar, som har været brugt til drikkekar til kreaturer. Min mand kan huske at karret er blevet købt. Det er måske 50 år gammel. De sidste år har det stået skjult inde mellem læ træer.
Nu har jeg fundet det frem og har malet det ternet, inspireret af tern malet på plastiktag på drivhus/cafe hos Tage Andersen på Gunillaberg, som jeg besøgte for et år siden.
Nu er karet kommet på plads, så mangler tagrenden. Nu blev jeg så helt besat af firkanter, og fandt 3 krukker som har stået på en skyggeterrasse i flere år, de fik så også lige en omgang.

De tre krukker er også plantet til.

Ternene er malet ved hjælp af malertape. Jeg har brugt regnvejrsdagene til at male inde i laden. i dag blev det så kørt ud til drivhuset.
Ternene er et gennemgående element, og findes også på gulvet i huset.

4 kommentarer:

  1. Det var da godt jeg kunne sætte gang i lidt kreativitet :O) Jeg har noget ligedan malet på soklen og trinnet ind til vores stald :o) Bare i sort og hvidt :O)

    SvarSlet
  2. Det lyder også hyggeligt. Jeg er rigtig glad for mit. Tak for din inspirerende blog!

    Havehilsen
    Susanne

    SvarSlet